Souvislosti, které všude nenajdete

Medicína – nelítostný stroj na vydělávání peněz (2. část)

(2. část)

John D. Rockefeller využil svého finančního a politického vlivu, a v roce 1910 protlačil v americkém kongresu "Flexnerovu zprávu" (Flexner report), na jejímž základě byly všechny přírodní léčby a postupy označeny za "vědecké šarlatánství". A jaký to celé mělo důsledek? V roce 1904 promovalo v Americe na lékařských školách 5747 absolventů. V roce 1919 již jen 2658. V roce 1904 v Americe existovalo 162 lékařských univerzit, v roce 1919 již jen 81. Všechny lékařské školy, které povolovali studium ženám, byly zavřeny, stejně jako 6 z 8 lékařských škol, které umožňovali přístup studentům s tmavou pletí. Školy, které podporovaly nový medicínský směr, postavily nové budovy, do svých laboratoří pořídily drahou výbavu a byly schopny zaměstnat ty "nejlepší učitele". Ovšem jen takové, kteří opěvovali nezbytnost a úžasnost farmaceutických léků. Doktoři začali být od toho okamžiku tvrdě vedeni pouze k propagaci a léčbě pomocí farmaceutických léků.

Všechny původně skvělé vzdělávací instituce v Americe byly tímto způsobem ovládnuty farmaceutickými zájmy a mnoholeté lékařské zkušenosti byly potlačeny a zničeny. Byly upřednostňovány nákladné operace s rozvojem anestezie a doktoři tak začali prosazovat drahé operace. V medicíně se rozmohla radiová horečka. Cena radia vzrostla o 1000 procent takřka přes noc, a tak další nákladný technologický postup vstoupil do systému nemocnic.

Skrze medicínské patenty se z průmyslu s léky stal vzkvétající byznys. Doktoři změnili vzdělávací standarty a licenční normy tak, aby vyloučili všechny empirické a přírodní léčitele, kteří pro ně byli velkou konkurencí. Brzy mohli legálně praktikovat medicínu jen doktoři schválení AMA. A tak za krátkých 20 let AMA surově ovládla a dominovala lékařské praxi. Organizovaná medicína spustila velkou mediální kampaň a svou empirickou konkurenci prohlásila za šarlatány. Toto vše nebyl pro Rockefellera a spol. příliš velký problém, protože v té době ovládali již i mediální trh. Kódové slovo pro jejich konkurenci se stalo - "šarlatánství". Takže dnes průměrný doktor prochází velmi těžkou školou, kde se naučí všechno o lécích, ale neví skoro nic o skvělých účincích detoxikace, odkyselování, odkovování, léčbě stravou, úžasných účincích velkých dávek C vitamínu a všech přírodních léčebných metodách, které jsou vysoce účinné, levné a nemají závažné vedlejší účinky. Průměrná žena těchto lékařů ví o výživě více než oni. A pokud dnes jdete k typickému doktorovi, je vysoce pravděpodobné, že od něj odejdete s receptem, protože jen tak ho to naučili.

Společnosti, které tvoří farmaceutický průmysl, patří dnes mezi největší korporace světa. Společně jsou tyto firmy známy jako Big Pharma. V roce 2004 jejich spojené globální prodeje přesáhly půl bilionu dolarů v čele s Pfizerem a Johnson and Johnsonem. V USA jsou jádrem obrovských zisků prodeje předepsaných léků. A od dob, kdy mohou být léky předepisovány pouze lékařskými profesionály, je většina propagačních a marketingových aktivit průmyslu směřována na doktory, lékárníky a další poskytovatele zdravotní péče. Začíná to prvním dnem na lékařské škole a noví studenti, kteří začnou vídat pacienty až za dva roky, začnou dostávat hned dárky od farmaceutického průmyslu. A jak se tito studenti dostávají při studiu dále, stupňují se interakce, uplácení a okázalé dárky. Obědy, večeře, happy hour, letenky ad.

Medicína – nelítostný stroj na vydělávání peněz (2. část)

26.04.2024

Rychlá navigace: